Friday 18 November 2011

Homeroom in MRSM

hye bloggers,, 

harini, aku nk bercakap pasal apekah sistem HOMEROOM dalam MRSM,, since i am one of the MRSM ticers merangkap cikgu homeroom jgk, make, boleh la aku explain sikit tntg homeroom ni.

well, as u all know, MRSM is one of the top boarding school in Malaysia. dah name boarding school, mestila student kene duk asrama kan? make, selain warden2 yang menjage setiap blok, ( aku juge dilantik sbg pembantu warden scare xrasminyer :p) setiap pelajar ni juge ade homeroom masing2. 

Homeroom ni kejadah ape? ok, homeroom adelah satu komuniti yang terdiri dari seorang guru dan 14orang pelajar ( dipanggil juge anak Homeroom ) membentuk satu HOMEROOM. Guru ni la yang menjage dan memantau setiap anak2nyer... ( walaupun aku xde laki, tp aku dah ade anak 14 orang! heheheh :p ) Merangkap sebagai ibu dan bapak mereka semasa mereka berada di kawasan MRSM.

Jadi, ape sahaja yang berlaku kepada anak2 homeroom ni, guru homeroom kenela ambik tau. Setiap guru homeroom ade fail peribadi anak2nye. Cuti sakit ke, pinjaman kewangan dari guru ke ( dah jadi Ahlong skrg =p ), masalah2 sosial anak2 semasa di kawasan MRSM ke, prestasi anak2 homeroom, dan macam2 lagi la sume berada dalam pengetahuan guru homeroom. Korang bayangkanla, betapa hebatnye guru homeroom nak kene ambik tau everything tntg anak2 homeroomnya! ( aku la tu,,hahahha ). 

Insya Allah, klu guru2 homeroom ni rajin melayan kerenah anak2 homeroom, anak2 homeroom ni akan ingat guru2 ni sampai mati. Harap2la.. Hubungan yang baik anatara anak homeroom dan guru homeroom akan menjadikan keluarge homeroom tu, homeroom yang paling popular ;) tp malangnye, homeroom aku xla popular mane pun sbb kadang2, aku malas jgk nak layan kerenah diorg ni :p hehehehhe,,, sori la ye anak2 :p ni la anak2 homeroom aku yg ramai tu. Homeroom MUTIARA name diberi! heheheh :)

ni waktu mereka masih form 1: sume muke nerd! ;p
ni time rajin bwk diorang mandi mande! syok sgt :)

kami bersungkai bersame2 :) sungkai = berbuke
anak homeroom yg paling cute n menjadi kegilaan budak pompuan :p ( yg atas shj )

 Maka, kepada ibu2 kat luar sane yang nak daftarkan anak kat MRSM, jgn risau. Anak2 anda akan dijage dengan baik, insya Allah :) Till then,


Adios!


1 comment: