Thursday 19 January 2012

DIY on my big day :)


Hello peeps! Its been a while I haven't update my blog. Datang penyakit malas and tak de mood. ni la jadinya. Well, as Chinese New Year is approaching soon, dengan sedihnye I declare myself that I'm going to be the guardion of MRSM Tawau's Hostel... Waaaa!!!! Mahal betul tiket balik kampung! kuang asam la airlines ni... ade ke patut, diorang naikkan harge sampai 2x gande.. *mati* :'(

 As i will stay home this holiday, i am planning on focusing my DIY. Lame lagi kot before my Big day. tapi buat preparation awal tak salahkan? :p ok.. im not going to show you guys how to accomplish my DIY sbb barang tak beli lagi..semangat je lebih!!! wakakaka....Tapi plan awal nak buat these two things yang sgt menarik n senang. The POMANDER ball and Centrepiece Deco :)

 Ni contoh2 DIY yg akan dihasilkan. tp xterhasil lagi pun! pasang niat dulu xpe.. Insya Allah, Tuhan akan mempermudahkan jalan untuk kt menghasilkannye...hehehehehhe :p
Ni contoh centrepiece deco gune kertas felt :) 


Pomander yg ni senang nak buat and low cost :) SCORE!!!



Ni pomander ball. Nice kan? :)


This video shows you on how to DIY pomander ball. Hope it could help! :)

I was not keen on DIY at first. Tapi rasa tercabar tengak bride-to-be ni selalu buat benda2 yang menjimatkan and why not i try it kan? :) Good luck to me and all the brides-to-be :) I promise to you, that i will upload my own DIY and the tutorial. Besar semangat cikgu marie ni kan? hahahha :p 

Till then, Adios! 

1 comment:

  1. Wah, pandai suda Cik Ya wat benda2 kreatif ni. Dulu main letak ja dalam bakul kan hehe ^_^ (flashback on days i'm doing my hantaran & the hamper for dinner incident).

    ReplyDelete